vintertid

När jag var liten var det besvärligt den natten då det blev vintertid, jag var tvungen att ligga i sängen en timme längre innan uppstigning! Nu gillar jag att kunna stiga upp en timme tidigare och få ut mer av dagen, det där med att sova på morgonen lämnar jag åt andra.

2004 var det inte lika kul med vintertids-timmen. Jag åkte nattåg mellan Värnamo och Umeå, en resa som tar femton timmar eller nåt. När klockan blev 02.00 stannade tåget och stod stilla i en timme för att vänta in tiden! Det var grejer det.



 

På tåget, på dagen fem år sedan


Åsikter
Skrivet av: karin

Men vad drygt att det stannade i en timme! Undrar hur flygplan gör ;)

2009-10-25 @ 09:36:30
Skrivet av: Maja

Mäh! Galet. vad orättvist. På nå sätt kändes det lite stenåldes. Ställer mig frågande så som Karin-...

2009-10-26 @ 17:40:56
Skrivet av: fia

Det är tur att flygen inte har någon att hämta upp på vägen utan kan vänta in tiden på marken.

2009-10-26 @ 17:48:41
blogg: http://livistockholm.blogg.se/

Kul att få veta vad du tycker:

Det du heter:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0