påsepåsepåsepåsepåsepåsepåsepåsepåsepåsepåse

När Lagerhaus öppnade i Umeå tänkte jag,

Hur snålt är det inte att ta betalt för påsen!
Köper man nåt i affären kan man väl ändå en påse!

Äldre har jag blivit och visare på köpet, att ta betalt för påsarna är ju genialiskt! Kostar det kommer fler personer snåla in på påsen och låta sina fynd samsas i en och samma påse.
Smart!

Jag försöker komma ihåg att säga att jag inte vill ha nån påse när jag köper nåt.
Vet jag att jag ska handla mat försöker jag komma ihåg att ta med påsar hemifrån.
Ett litet slag för miljön, men alltid nåt!

Åsikter
Skrivet av: Linda

Har haft exakt samma tanke! Speciellt sedan Strömpilen började med samma koncept. Maten lägger jag i tygpåsar. Inte så dumt det heller.

Skönt att man blir klokare med åldern. :)

2009-06-08 @ 22:01:24
blogg: http://lindawestermark.blogg.se/
Skrivet av: fia

Tygpåsar är också helbra! Försöker komma ihåg att ha med mig det eller plastpåse då det blir att handla mat.

2009-06-08 @ 22:15:58

Kul att få veta vad du tycker:

Det du heter:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0