Skansen och Junibacken

Lagom till att jag skulle använda mig av stadens bussar gick busschaufförerna idag ut i strejk. Djurgårdsfärjan fick komma till undsättning och det var inte ett så tokigt alternativ. Väl på Skansen började det med att både vargarna och järvarna bestämt sig för att ha bättre saker att göra än att visa sig för allt folk som kommit för att glo. Klokt av de men tråkigt för oss. Vi fick se många djur i alla fall så vi blev nöjda alla fyra. Tror att ena kusinbarnets favoriter var kattungarna medan yngsta nog gillade träden med alla nappar som barn lämnat bäst. På eftermiddagen besökte vi Junibacken och åkte sagotåg med Astrid Lindgren, eller hon var berättarrösten i alla fall. Ett otroligt bra jobb med alla figurer vi fick se plus att det återigen krävs att slå ett slag för att AL var en fantastisk kvinna! Vilken fantasi.
Fotot på Allsångs-scenen är taget åtta timmar innan programmets början. Det gäller att vara ute i tid!
Inne på Junibacken fick vi träffa Karlsson på Taket. Han jagade tjyvar.



Åsikter
Skrivet av: s

1. TUR att jag jobbar om dagarna och därför inte har tid att stå i Allsång-på-Skansen-kön om dagarna. Annars skulle jag bergis stå där helt självmant. Självklart skulle jag även klaga. Nu slipper jag det.



2. Man undrar varför älskade Astrid Lindgren aldrig fick sig ett nobelpris. Vilken fantastisk kvinna!

2008-07-01 @ 20:36:29
blogg: http://norrwentsouth.blogspot.com/

Kul att få veta vad du tycker:

Det du heter:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0